Proominent

Onze school is onderdeel van Stichting Proominent.

Bij Proominent gaan we samen voor plezier in onderwijs. Dit doen we steeds vanuit onze kernwaarden: liefdevol, verbinding en vertrouwen.

Proominent verzorgt ambitieus, openbaar primair onderwijs in de gemeente Ede; waar ieders verhaal welkom is.

We stimuleren de ontwikkeling van onze leerlingen als waardenvol mens en als actief lid van de gemeenschap, voor nu en voor later. In verbinding met ouders, andere professionals en de wereld laten we onze kinderen ervaren dat plezier de motor is voor leren en ontwikkelen.

Visie

Proominent staat er in de gemeente Ede en omgeving om bekend een sprankelende organisatie te zijn,

• waar personeel en leerlingen samen plezier in onderwijs ervaren,
  • waar kwalitatief hoogstaand en ambitieus onderwijs geboden wordt,
  • waar het uitdagend en prettig is om voor te werken,
  • waar tevreden ouders een bewuste keuze kunnen maken voor aantrekkelijke openbare scholen met duidelijke onderscheidende profielen

en

waar we vanuit een inclusief ideaal ons onderwijs zodanig organiseren dat zoveel mogelijk kinderen – ook wanneer extra zorg nodig is – gebruik kunnen maken van ons aanbod.

Waardenvol wereldburgerschap maakt integraal deel uit van het aanbod op onze scholen en we stellen met zijn allen de vraag “wat ga jij doen voor jezelf, voor een ander of voor jouw omgeving” centraal.

Leerlingen op Proominent-scholen hechten grote waarde aan duurzaamheid. Vandaar dat dit een proominente plek heeft in wat we doen.

Stichting Proominent

Bosrand 28